Kränkningar

Okej, jag ursäktar redan nu om det här väcker starka känslor på något vis alls...

"Vad får man ut av att säga till någon annan att de är fel, eller att de är så usla på nått de gillar? Det är ju inte precis som om de själva kommer få bättre självförtroende eller nått sånt, och det är ju inte precis som om personen ska svara: ”åh tack så mycket, jag tycker du är det snyggaste jag sett, ska vi bli tillsammans?” Det finns ju en del som tar åt sig av såna kommentarer och det är ju inte precis som om de kan svara: ”åh, så snällt, jag var just påväg att fråga om du blev tappad i hundskit eller om det bara är ditt utseende” För det är ju elakt tillbaka och då är man inte mycket bättre själv.

Så vad ska man svara? Hur visar man att man inte bryr sig ett skit men man tycker att de borde sluta, för till slut kan det gå åt helvete? Och nog vet man att de inte vill höra samma kommentar tillbaka, men jag kommer nog aldrig förstå vad de får ut av det. Det är som sagt bara elakt.

Visst alla kanske inte älskar sitt utseende men bara för det hatar man det ju inte, jag hatar inte mitt, jag har bara vissa dagar som jag gillar det lite mindre. Jag är faktiskt riktigt nöjd med hur jag ser ut just nu, och det skäms jag inte för att säga. Okej, jag är lite ledsen att jag har gått upp lite grann men det är ju inte så konstigt, jag får ju inte sporta på något vis alls fortfarande tack vare körtlefebern, men snart får jag börja och då kommer jag ju hålla efter en del. Men bara för att jag är nöjd med mig själv går jag inte omkring och klankar ner på andra så att de ska känna sig sämre än vad jag gör. Det gör man bara inte!

Det finns ju vissa som verkligen hatar sig själv och tål inte ens att titta i spegeln och skulle de få den kommentaren skulle de bryta ihop helt, de skulle inte klara av att höra sina egna tankar i ord. Då blir de ju verklighet.

Man måste tänka efter innan man öppnar käften och säger något, visa lite respekt för andra, var inte en sån jävla egoist, du tjänar ändå inget på det....

Nu har jag sagt det jag ville säga, jag hoppas att folk fattar och skärper sig lite...."

 

Jag kände bara att jag behövde få det sagt, ditt finns ju en hel del som gör sånt här och verkligen inte tänker sig för.... Jag ursäktar mig också om jag någon gång har lyckats göra det, det var verkligen inte meningen...

Byebye Nic


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, jag rycker bara på axlarna... Det rör inte mig så mycket, men det stämmer det du säger om att det kan såra många andra...

Man får inte ut något speciellt av att vara elak, men det finns vissa teorier som säger att om man inte får tillräcklig uppmärksamhet genom att vara älskad, så tar man till sig andra metoder så som hatad eller fruktad...



Min teori är däremot, att man säger elaka saker till andra för att känna njutning när man själv har någonting man har svårt att acceptera eller när man inte är nöjd med sig själv, och då trycker man ner andra... En säkerhetsmekanism som vi har för att inte bli ensamma...

Sen kan man vara elak bara för att man vill... O.o



Men jag tror folk även fokuserar för mycket på sitt utseende, du borde inte ens vara bekymrad över ditt ;) Men det är samhällets fel...

Men där fanns lite teorier om varför man är elak... Och vill du ha en bättre förklaring, så smsa eller ring eller nått sånt bullshit XD

2010-07-14 @ 23:16:11
URL: http://petterochhansfemgetter.blogg.se/
Postat av: Art

det var jag som skrev :P

2010-07-14 @ 23:16:42
URL: http://petterochhansfemgetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0