Regnets under

Just nu sitter jag och tittar ut genom fönstret, ut mot en mulen himmel och hör hur det smattrar mot taket...
När jag kom hem med bussen hade det börjat småskvittra och jag hann precis innanför dörren innan det vräkte ner. Det är mysigt med regn ibland och idag passar det in på min humör, jag vet dock inte varför men det känns bara som det regnar även inom mig.
Har ni någon gång varit med om den känslan? Att du tittar ut på regnet och känner att det är exakt så det är....?
Det händer ofta för mig, men det kan också vara en mysig känsla, regn är inte alltid något dåligt, det medför sig många bra saker. Frisk luft, det an börja växa runt omkring oss, renheten man ser efteråt är oförklarlig...
Ja, jag bruka observera saker, när jag inte har något bättre för mig tänker jag och ibland är det bra tankar, ibland är det dålig....

Byebye Nic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0