Tips som hoppas att det hjälper

Äntligen är det helg, det känns verkligen att man är tillbaka på skolan och att det är sista året. Men ändå har den här dagen flytit på jättebra, jag och Ollie har haft dagen som på ett rullband, vårat projektarbete har verkligen kommit igång nu men vet ändå inte om det kommer att funka än...
Jag önska att alla dagar kunde vara som den här, det har gott bra på de flesta lektionerna och man känner att man kommer någon vart med det man gör, tyvärr är såna här dagar sällsynta men de händer....
Jag ska inte klaga, jag kan verkligen inte klaga över något nu, det känns inte lika mörkt som det gjorde förra året och det är jag riktigt tacksam för, jag hade inte klarat av ett år till med den pressen.

Jag har ett tips till folk som känner sig stressad och känner att de verkligen kommer antingen gå in i väggen eller få magkatarr (?)
Ta en stund om dagen då ni gör något ni tycker är roligt, det kan vara vad som helst, som ni också känner är avslappnande. Det behöver inte vara länge, kanske 10 minuter, men det hjälper mycket. Och har ni suttit inne länge, ta en liten promenad, har du en hund är det ännu bättre, hunden behöver ju få komma ut och göra sina behöv. Jag kan lova att ni kommer må bättre och känna mer er lugn, jag har själv testat och har fått bra resultat.
Sedan, har ni problem eller ni gruvar er för något, ta tag i det, vänta inte. Ni kommer bara bli mer stressad eller mer oroad, sen ska ni heller inte boka upp er så att ni aldrig har en hel helg ledig, det behövs ibland, i alla fall att det ser ut som om ni har en hel helg ledig...
Mitt tips till er, jag hoppas att det kommer hjälpa

Byebye Nic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0